Archive for 16 juni, 2017

Men ändå fredag

16 juni 2017

Helg igen och efter en vecka då jag inte sett T speciellt mycket så åkte han okristligt tidigt i morse mot Malmö. Begravning, inte så kul men ändå trevligt att träffa släktingar han inte sett på länge. Jag valde att avstå, dels på grund av min höft för en så lång resa i bil skulle inte gå just nu och jag måste ju bli bättre tills vi ska flyga till San Francisco, och dels för T inte ska hem efter utan spela tävling i helgen.

Istället hade yngste sonen och jag andra planer idag. Men innan vi åkte till stan för lunch hann jag med att baka matbröd, tur det för sista skivan gick åt till min frukost i morse! Sedan lunch på stan, köade på Skattemyndigheten för att fråga om sonen fyllt i rätt på sin blankett men där gav vi upp på grund av för på tok för lång kö. Vi la blanketten i deras brevlåda och hoppas att någon hör av sig om det skulle vara fel vilket det högst troligt inte är. Sedan iväg till dagen viktigaste sak: mässlingsvaccination. Tydligen har alla våra tre söner fått sina vaccinationer för tätt och då universitetet sonens ska doktorera på inte vill ha honom där om han inte just är vaccinerad rätt mot mässlingen var det bara att se till att han fick en spruta till. Och ett intyg på engelska och för säkerhets skull en stämpel också. Stämplar är alltid bra!
Nu hoppas vi bara att han inte blir sjuk av sprutan, vanligt hos små barn tydligen men just på vuxna kunde hon inte riktigt säga för de vaccinerar så sällan vuxna mot mässlingen.

Sedan inköp av lite mat så vi klarar oss i helgen. Nu ikväll skippade vi lagad mat och bakade scones istället. Jag åt mina med lemoncurd och jordgubbar. Löjligt gott!

Annars läser vi mest, sonen och jag. Jag i fysiska böcker och han på sin Kindle. Fast just nu tränar han snooker uppe på vinden, gäller ju att passa på när bordet står här hos oss och han kan spela så mycket han vill.
Så var och är fredagen hos oss!