Måndag

Idag har sonen och jag förundrats över hur en liten liten fågel lyckats ta sig in på vinden. Sonen sover där uppe och hörde ett skrammel igår kväll, tänkte att det var något av alla tusentals saker som står på vinden som ramlade, och så somnade han.
Men i morse så satt den lilla lilla fågeln på snookerbordet! Den försökte ihärdigt flyga ut genom det stängda takfönstret så sonen öppnade myggnäten på de två fönsterna och vi tror det kom ut för vi har kikat flera gånger idag men den verkar inte vara kvar.

Sedan har jag stått och väntat under ett tak nere i stan när värsta regnovädret drog förbi, jösses vad det regnade!

Och så klart hamnade jag i broöppning, vad annars!

Vid kvart i fem i morse hämtade taxin T för avfärd mot Arlanda och Bryssel. Där är det inte alls varmt och mulet. Högst troligt sista gången han är i Bryssel på möten och därmed vet jag inte om jag någonsin kommer dit mer…

Sonen kokade gröna ärtor till sin middag och åt upp dem med resterna från farmors middag i lördags, en jätteportion och jag kan bara förundras över hur någon som oftast äter mycket mat kan vara så mager som han är.

Nu ska vi straxt dricka te och knapra Brago-kex.
God kväll på er!

Kommentera

