Onsdag mitt i veckan

Sol och blå himmel.
Morgon utan PW, minns knappt när jag gick sist… Jävla höft.
Frukost med T som kom hem vid ett i natt.
Scannar nattens annonser på Craigslist.
T far till jobbet.
Och sonen och jag planerar maten för de närmaste dagarna.
Tvättar.
Duschar.
Flyttar tvätt till torktumlaren.
Funderar på att städa lådan med mina linnen, T hade med nya från Bryssel som snäll vän fixat åt mig. Och nu är det lite trångt i lådan. Kan säkert slänga hälften. Gör det sedan.
Äter några Brago-kex.
Läser att en gul liten papegoja flyger runt här ute på ön och kvittrat ”exotiskt”, hur nu det låter.
Läser också att Blomsterlandet ska öppna butik här i stan, blir kanske tufft för de andra som säljer blommor i stan tänker jag.
Om 20 dagar sitter jag på flyg till San Francisco. En del kvar att fixa innan dess men vi hinner!
Igår gick sonen och jag igenom hans inköpslista i Ikeas app, kompletterade och dubbelkollade. Blir dyrt. Men så är det ju när det mesta ska köpas nytt. Vi hoppas på fynd via Craigslist!
Nu ska jag läsa lite innan lunch och sedan ska jag handla mat.
Hej då.

2 svar to “Onsdag mitt i veckan”

  1. Annika Says:

    En vanlig onsdag i ditt liv.
    Craogslist är bra, jag har en kompis som ofta handlar där, och hon har alltid varit nöjd.
    Har allt ordnat sig med US nu? (var inte alls ute i bloglandia i förra veckan). Hoppas det, att det är raka spåret nu!!!

    • Brysselkakan Says:

      Ja, vi hoppas på att kunna köpa en del via Craigslist under de tre dagar vi är i Portland och har skåpbil.
      Jodå! Fick positivt svar ang försäkringen i förra veckan så nu är den klar! Så skönt och så mycket försäkring för pengarna. Lite fixande kvar, förutom att packa och sånt, men tror vi har koll på det mesta!

Kommentera

