Gnäll

I snart, har tappat räkningen, sex veckor har jag haft huvudvärk. Kommer troligtvis från nacken och med sjukgymnast på semester är det inte lätt att få hjälp. Känns som den bara blir värre och de dagar den är riktigt jävlig har jag svårt att fokusera blicken, känns som jag har fått på mig fel glasögon, allt är lite suddigt. De dagar det inte är så farligt ser jag mer normalt.
Var och pratade med optikern idag men hon kunde väl inte tillföra så mycket; det kan bero på synen men man ska å andra sidan sällan göra syntest när man har ont i huvudet… Lite moment 22…

Men jag vaknar med huvudvärk, somna med huvudvärk och vaknar jag på natten, vilket jag alltid gör minst en gång, har jag huvudvärk. Den pågår dygnet runt.
Försöker låta bli värktabletter men ibland går det ju bara inte, man måste ju ändå fungera!
Och det är lite mycket nu inför resan om 14 dagar och det gör väl inte saken bättre.
Och uppe på detta, eller mer nedanför kanske, så gör min vänstra höft att jag inte kan gå mina PW på morgonen vilket jag känner att övriga kroppen verkligen skulle behöva och troligtvis vore det bra för huvudvärken också. Moment 22 igen…

Och att gå runt och ha så här ont tar energi; trött och tålamodet är väl inte på topp hela tiden.
Igår masserade T i princip hela min kropp, så skönt (även om det bitvis gjorde ont där och då) och jag ska se till att han gör det i morgon igen och kanske nacken i kväll om han kommer hem innan jag somnat.

OK, inte det roligaste inlägget, rätt gnälligt men så är ju livet; man har inte skitkul alltid! Önskar bara att det går över.

2 svar to “Gnäll”

  1. MW Says:

    Åh så trist. Tycker verkligen synd om dig , inte kul alls att när kroppen värker . Hoppas det onda lägger sig och du får en skön sommar framöver.
    Varma hälsningar
    M

    • Brysselkakan Says:

      Inte kul någonstans… blir ju liksom en negativ spiral när man inte kan träna, får mer värk och så vidare. Jag hoppas också att det lägger sig för om 14 dagar flyger vi till SF och sedan ska vi bila oss vidare till sonens universitet. Vore ju en så mycket trevligare sak om huvudet inte värker 24/7!
      Önskar dig en fin sommar i Italien!

Kommentera

