Vardag

Japp, vardagen slog till då. T åkte till jobbet i morse och jag är ensam hemma igen, första gången sedan 1 juni faktiskt. För det var då yngste sonen kom hit och sedan dess har alltid minst han i alla fall funnits hemma.
Med andra ord känns det lite konstigt idag men bara att vänja sig. Skypade med sonen i går och han har det bra, den värsta värmen har lagt sig och det hade till och med regnat i lördags. Han har otroligt svårt med värme så svalare, nåja det är ändå kring +25, är uppskattat. Han skulle cykla och handla mat men om det vet jag inget för klockan var sova-dags hos mig och nu sover sonen. Lite trixigt att få till tider att höras men helgerna lär i alla fall funka bättre. Den här veckan kör all introduktion igång för honom men han har redan fixat en del av det som står på programmet så förhoppningsvis får han tid till lite lugnt och ro också.
Saknar honom men vet att han har det bra och så glad att vi kunde åka med för det är lättare att förstå hans vardag när man vet hur det ser ut där han bor.

Och ni undrar säkert hur det går med den försvunna väskan och det undrar jag med… Den skulle dykt upp här igår men icke. Har ringt SAS idag och de hänvisade till DHL som kör ut och där fick jag tala med en norska som pladdrade på fort och jag fattade bara hälften men tydligen ligger väskan på en bil på väg och de hann inte igår. Man kan ju tycka att att de borde sms:a som det stod att de skulle men nej. Nåja, hoppas den kommer idag för jag saknar en del saker som ligger i den.

Jetlaggen är idag mer hanterbar än igår, i alla fall än så länge så vi får väl se om jag håller med senare idag. Igår var ruskigt jobbig, kändes som jag skulle somna om jag blinkade för sakta! Svårt att beskriva för någon som aldrig upplevt detta men det är så svårt att att göra annat än räkna timmar tills man får sova för det är det enda man tänker på. Sov inte lika hårt som första natten, vakande ungefär med två timmars mellanrum för jag behövde kissa men somna om direkt igen så egentligen inget problem.

Annars så plockar jag undan, viker all tvätt jag hann tvätta i helgen och tar det rätt lugnt!

2 svar to “Vardag”

  1. Ekbackensfru Says:

    Det är inte så tokigt med vardag. Min börjar nästa tisdag, har inte varit själv många minuter sedan maj. Längtar faktiskt lite !

    • Brysselkakan Says:

      Vardag är ok det med. Men ibland så kan ja sakna mer sällskap på dagarna och vår yngste son är ett mycket bra sällskap som jag fick ha extra länge denna sommar men nu är han väldigt långt bort och nio timmar efter oss i tid.

Kommentera

