Onsdags-fynd

Här i stan har vi två secondhand-butiker; Röda korset och Tolv korgar (Pingstkyrkan). Båda är helt beroende på vad folk skänker till dem.
Röda korset är rätt trist och har oftast inte så kul saker plus att de som jobbar där inte direkt förstår hur man skyltar och exponerar saker… medelåldern ligger på +70 minst. Men ibland gör jag fynd där också.
Tolv korgar däremot har fattat grejen och där, som ni vet, köar man till och med lång tid innan de öppnar! De säljer mängder!

I förrgår köpte jag ett bord på just Röda korset och eftersom jag cyklade fick jag hämta det dagen efter. Så det gjorde jag igår. Samtidigt är det en man och en kvinna där för att lämna saker och killen som tar emot sakerna (jo de har en yngre person också men han är inte den skarpaste kniven i lådan om man säger så…) säger nej till flera saker.
Kikar vad det kan vara och blir helt paff…

DSC_2647

En gammal dockvagn, två leksakshästar och en docka. Men varför sa han nej till dessa? Hade de sålts på Tolv korgar hade de lätt gått för 150 kr per styck. Och han tar inte emot dem ens! Jag frågar damen vad de ska göra med dem och hon svarar att de slänger dem på tippen och sedan undrar hon om jag vill ha dem så nu står de hemma hos mig!
Och jag börjar förstå varför Röda korset har så tråkiga saker…

4 svar to “Onsdags-fynd”

  1. Annika Says:

    JA, där har du svaret på Röda Korsets tråkighet. Fattar inte heller hur den unga killen kunde säga nej till det där. MEN var för dig :-) Visst brukar du gå till Läkarmissionen också? Eller de kanske finns i en annan stad?
    Hoppas paret som skänkte går till Tolv Korgar nästa ggn.

  2. karin Sjögren Says:

    Också ett sätt att fynda på! grattis

Kommentera

