Också ett sätt!

Vi har väl alla blivit smått irriterade på telefonförsäljare som ringer och ska sälja in det ena och det andra. På nått sätt lyckas de alltid ringa när man har något annat för sig också.
Numera använder jag en app som blockerar det mesta och framför allt de som inte är så himla seriösa.
Sedan kan man lösa det som vår äldste son gör:
Varje gång ett elbolag ringer och vill ha ska byta säger han ja, tack!
De sköter allt; kollar vilket datum han kan byta, avsluta det gamla, få igång det nya och han behöver inte göra något.
Så ringer ett nytt bolag och han säger ja, tack.
Nu återstår att se när de tröttnar och han hamnar på någon slags lista för personer de inte ska ringa!
Frågade honom vilket bolag han har nu och det hade han ingen aning om, det byts ju hela tiden!

4 svar to “Också ett sätt!”

  1. Annika Says:

    Ja, jag hatar det. Jag svarar inte på nummer jag inte känner igen. Aldrig nånsin. De får lämna medd om de vill ngt, och det gör ju inte säljare. Din son har börjat köra ett smart trick. Ja, undrar när de kommer fatta att de inte ska ringa honom längre? HAHA.
    Ha en fin helg!!

    • Brysselkakan Says:

      Jag svarar inte heller och min app blockar det mesta som tur är.
      Och jo, vi får se hur länge det dröjer innan elbolagen ge rupp på honom!
      Fin helg till dig med!

  2. Marie Says:

    Haha, fy fasen vad roligt, det ska jag nog också börja göra! 😉

Kommentera

