Mot Malmö!

I morse vid 6.15 åkte vi mot Malmö. Svinkallt ute och fortfarande mörkt men solen steg straxt upp på en klarblå himmel. Ut på E4 och mot Malmö.

Inte mycket sikt här inte...

Efter ett tag byttes den blå himlen mot kompakt dimma… inte såg vi mycket! Den lättade och solen kom fram men sedan har det varit blandat väder; sol, regn, spöregn, sol och så vidare.

Dags för kissepaus vid...

... Brahehus vid Vätterns rand.

Vi passerar mina barndoms trakter: Jönköping!

Vi körde via Höör då J skulle träffa kompisar där under dagen och vid 11-tiden lämnade vi av honom vid stationen i Höör. Senare i dag tar han tåg till Malmö.

T och jag hamnade på Burlöv centrum för lunch och lite shopping, den sista innan vi lämnar Sverige. Lite saker vi glömt köpa och ett par nya tennisskor till T. Och ett par stövlar till mig… Jo, jag vet… jag har flera redan men dessa är lite grövre och sådana har jag inga!

Kolla! Från spanska El Natruralista. Supersköna och tillverkade med tanke på miljön med tex naturligt färgat skinn och återvunnet gummi.

Nu sitter vi under täcket på hotellet, äter godis och OLW ostbågar, läser och bloggar. En lugn och skön lördag! Sedan ska vi in till Malmö och äta något och hämta J.

Stor påse godis och mini påse med ostbågar! Mums!

2 svar to “Mot Malmö!”

  1. annieverse Says:

    Det ser verkligen höstligt ut i Good Old Sweden!
    Och vilka underbara stövlar =)

Lämna en kommentar