Vart tog världen vägen?

Borta...

I morse vakande vi till en värld som tog slut så där 50 meter bort… Dimmigt! Något makalöst dimmigt. Så det höga huset nere vid stationen Gare du Midi ser jag inte ens idag. Det är utlovat sol fram emot lunchtid men vi får se hur det blir med det, just nu känns det omöjligt.

Men... var är alla husen?

Körde J till skolan idag eftersom jag har bilen då T ju är i Sverige. J var idag fullastad med en kasse med fina band, silkespapper, glitter, servetter mm. De hade som läxa i Art-klassen att ta med sådana saker för de ska ha någon slags work shop med en konstnär som kommer på besök. Låter spännande och jag har ju massor av bra saker jag kunde avvara.

Idag ska jag ta en sväng till en stor sportaffär, Decathlon, behöver nya överdragsbyxor att ha i vinter när jag är ute och går och hoppas hitta det där. Sedan blir det nog ett stopp på IKEA också, vi är bjudna på 50-års fest på lördag, vår ena hyresvärd fyller, och man ska ha med sig någon efterrätt så det får bli en stor skål med svenskt godis tror jag.

4 svar to “Vart tog världen vägen?”

  1. bermudabenny Says:

    Jag <3 dimma

  2. Annika Says:

    Vi har nog absolut fått lite av ert väder. Regnet vräker ner och jag tycker det är såååå mysigt.
    Fattar dock om du fått nog…

Lämna en kommentar