Dagen efter

Så är det då dagen efter julafton. Sitter i soffan och är mätt.
Det blev gårdagens julbord i repris och det var ju gott! Lyssnar på ljud från vinden, där spelar T snooker med yngste sonen. De går upp dit och spelar ett frame i taget, mer går inte då vår vind är oisolerad och det är så där +5 där uppe. Men spelar gör de.

Gårdagen blev en lugn och mysig julafton. Sov lite längre, lång PW med T och när vi kom tillbaka anlände V. Insåg att min mellanson blivit väldigt bra på att slå in paket. Man blir det när man jobbar med att bland annat slå in dyra saker på sitt jobb.

Foto 2014-12-24 14 43 08

Sedan rullade dan på med mat, godis, skratt, prat, mer mat, mer godis, film och mer godis.

Foto 2014-12-24 17 46 52

Julklappar öppnades och snällast måste A och V varit. Jag fick en julklapp från fina Fröken L. Och mina söner sa att jag skulle ringa när jag kan göra som hon på boken.

Foto 2014-12-24 19 54 47

Och jag kom aldrig ur långkalsongerna! Borde ju betyda att det var en väldigt mysig dag!

Foto 2014-12-24 19 06 26

Innan V och A för hem till V idag hann jag med att pensla ansiktsmask på näsan på dem och på T.

Foto 2014-12-25 12 18 54

Och så konstaterade vi att tomten i vår stad bytt upp sig lite.

Foto 2014-12-25 11 12 21

4 svar to “Dagen efter”

  1. karin Sjögren Says:

    vi har också haft en mysig Jul med promenader, bastu,fruktfrukost,till lunch lite sill,lax,ägg,sallad, prinskorv och skinka för en av oss, gormet middagar på kvällen, prat, film och mys, och så litet godis förstås.

  2. diddela Says:

    Ser ut som om ni haft en mysig jul. Klart vi kommer kunna göra så där så småningom (not…). Vi får träna :-)

    Kram Linda

Kommentera

