Ensam måndag

Måndag igen och jag är då själv igen, i alla fall fram till torsdag eftermiddag.
Och även om söndagen blev lite trist eftersom T for vid 14.30 redan så var i alla fall resten av helgen fin!

Vi hann med ett par visningar av lägenheten och måste nog ta och bestämma oss snart… Men det är så himla svårt! När vi bestämde oss för att hyra ut till C & B kändes det rätt i magen direkt och det är väl den känslan vi letar efter. Eller så är det bara så att vi vant oss vid världens bästa hyresgäster och blir förvirrade. Ja ja, det blir ju säkert bra med nästa med.

img_9998

I lördags tvingade jag T, nåja fick väl hjälpa till jag med, att bära ner den matta vi hade under soffan i Bryssel. Ett schabrak på 3,5×2,5 meter. Tungt. För att en timme senare ångrat mig och istället ber V åka förbi Ikea innan han kör hem från Linköping och köpa en ny matta. Så bara att bära upp igen.

Sedan bakade vi hembakt pizza. DET var väldigt länge sedan sist!
Gott men åt för mycket.

Det var vår helg det! Hoppas din var fin den med.

8 svar to “Ensam måndag”

  1. Annika Says:

    Hoppas tiden springer nu fram till torsdag, den brukar ju det, rusa.
    Trist att vara ensam, det tycker ju jag med då det händer.
    Gott gott med hemgjord pizza.
    Ha en bra måndag nu!

    • Brysselkakan Says:

      Jo, det blir säkert torsdag snabbt! Blankt i kalendern hela veckan men när den väl är över så blev det nog fullt upp ändå!
      Fin måndag till dig med och lycka till på röntgen.

  2. Stella i Says:

    Igår morse (söndag) vaknade jag vid femtiden – jag sover väldigt lätt sedan jordbävningarna o vaknar flera gånger på natten – oc h såg ett grönt blinkande ljus. Vad var nu detta? Har inget som b linkar i sovrummet! Jo det var min nya termometer som visar både inne – och utetemperatur. Det som blinkade var ett par ord: ice alert! Temperaturen hade rasat till +3 och då blir det automatiskt varning, oavsett om man bor i södra eller norra Europa. Jag kunde inte låta bli att fnissa lite yrvaket. Naturligtvis fanns det ingen is inom synhåll, bara dimma och fukt. Så jag kröp ner i varma sköna sängen igen och somnade om. Stella

  3. Stella i Italien Says:

    Katten också, min långa kommentar försvann ut i cyberrymden! Plattan är svår att kommentera ifrån. Så det får bara bli ett Ciao denna gång. Stella

  4. Stella i Italien Says:

    Aha! – Jo nu har jag stängt av det där gröna blinket. Men jag visste inte om att termometern var försedd med denna raffinerade grej…

Kommentera

