Men vem vann?

Ungefär hela dagen i går, nåja minus en loppis och en second hand-butik, målade jag ribbor till planket på den altan vi bygger. Totalt 300 meter ribbor… Behöver jag säga att det var skittråkigt efter cirka 10 meter?

OK, det går väl det med, det måste göras och eftersom T är helt urkass på att måla så blir det jag som gör det. I stället gör han det han är bra på: bygger!

Men till gårdagens stora problem: MYGGORNA…
Borde inte myggor enbart dyka upp på kvällen? Hålla sig borta när solen gassar och temperaturen ligger straxt under +30? Och det blåser ljummet?
Tala om det för dem, snälla!
Istället så var de överallt, i håret, på benen, kring armarna och till slut kändes det som de var inne i huvudet.

Stora feta saker, någon sa att det var ryska myggor och jag är benägen att tro det. Ryska myggor som är dopade för att bli stora och elaka.

mygga1_083144718-730347

Viftade bort dem, slog ihjäl dem, viftade mer och slog ihjäl fler.
De gick till motattack genom att bita mig…

Frågan är vem som vann.

4 svar to “Men vem vann?”

  1. johanna - tillvaron.se Says:

    Man vinner aldrig den där kampen. Den är dödfödd till att börja med. Eller jag vinner i och för sig – för de tycker inte om mig vad det verkar. Men om de väl får för sig att attackera så är man körd.

    300 meter, mycket bra jobbat!

    • Brysselkakan Says:

      Tur för dig, mig flyger alla myggor till och biter hej vilt…
      De där 300 meterna har fyra sidor också, så bort mot en kilometer målande och tråkigt som attan.

  2. Asa Says:

    Duktig är du!! Jag tycker att mala är aptrakigt efter ett tag, men det är ju bara att mala vidare om man vill ha resultat. Pa tal om de där myggorna ja…..Kompisens dotter samtpojkvän kom precis fran tremanaders Thailandresa. Pojkvännen gillar heller INTE myggor da han nu har denguefeber med över 40 graders feber!

    • Brysselkakan Says:

      Ja, det blir rätt enformigt med målande efter ett tag. Dock är väggmålning mindre trist.
      Låter som våra myggor ändå är överkomliga!

Kommentera

