Fredagssvammel

sol

Jodå, allt det där golvet bars in i går och nu väntar det på att bli lagt men först ska T:s semester börja och dit är det en vecka. Och nästa vecka kommer köket och alla garderober.

Annars är det väl mest värmen som styr livet just nu, eller styr och styr, det blir ju inget gjort för det orkar jag inte. Har aldrig gillat värme och när det är så här så är jag inne med stängda dörrar och fönster och markiserna helt nere. Nåja, PW kämpar jag på med och yngste sonen tycker jag är lite knasig. Han klarar inte värmen alls och lider bokstavligen. Eller som han säger:
– Mor, det är varmt.

Och T är möjligen ännu galnare för han spelar 27 hål golf idag, stor tävling på hemmaklubben i tre dagar. Svetten lär rinna på dem som spelar. Men det är ju självvalt.

Med värmen kommer min olust till att äta, får svårt med det men vet att jag måste för jag är väldigt beroende av att få i mig mat regelbundet för att inte påverkas fysiskt. Så det blir mycket frukt, jordgubbar och kall mat.
Och massor av vatten.

Och återigen är det fredag, veckorna susar förbi tycker jag men OK det med. Inga stora planer för helgen, T tävlar ju och jag ska nog pyssla med att spackla skador på de slipade dörrarna. Och läsa.

Hoppas du har bra planer för helgen!

Kommentera

