Så jag räddade dem, så klart

Idag hade T och jag bokat ett släp för att köra bort det sista byggskräpet på framsidan.
Och det var väl bara att ta på sig regnkläder och gummistövlar för regnet stod som spö i backen…
Fördelen var väl att tippen inte var riktigt lika smockfull av folk som den brukar vara på söndagar.

Så vi fyllde släpet, körde dit, sorterade vårt skräp i rätt container och var duktiga!
Och när jag ska slänga kakelbitar ser jag något där! Och givetvis kunde jag inte låta sex söta mockakoppar stå kvar utan smög in dem i vår bil. Inklusive två uppläggningsfat i serien Koka från Rörstrand.

IMG_9346

Och tur var väl det för när vi var där med andra lasset hade något slängt stora tunga saker där kopparna nyss stod.
Nu står de hos mig istället!

Kommentera

