Granar och ordning & reda

Attans vad jag inte saknar Sverige just nu för jag har förstått att ni har svinkallt just nu. Och det är inte ens i närheten av den kylan här! I går vad det straxt under +10 och jag strosade runt på stan med jackan öppen och vantarna i fickan.
Fast frågar man belgarna så tror jag de är av en annan åsikt för de är påpälsade som det var -15 ute!

DSC_0054

Det var meningen att jag skulle lunchat med AK i går men den stackarn ligger helt däckad i feber och förkylning och vi hoppas nu att det går över fort så vi hinner ses innan jag far hem igen. I alla fall så var vi förbi henne i går kväll med två påsar grillchips och det gjorde att hon genast kände sig piggar tror jag! Eller som hon skrev: ”fyyy faaan vad gott!”

Annars så roade T och jag oss med att gå fem kilometer i går bara för att få äta thai-mat på ett ställe vi bott precis bredvid första året i Bryssel. Och så lika långt hem igen då, det brukar ju bli lika långt liksom!
Och givetvis borde jag tagit bilden innan jag stoppat i mig det mesta men icke!

DSC_0056

Mycket här i Bryssel är sig likt, precis som när vi flyttade för drygt tre år sedan, som att det just nu är tid för högar av julgranar lite här och där.

DSC_0052

Men så finns det lite roliga nyheter här i stan också, så som att man numera  hittar Ordning & Reda här! Lite otippat men jag vet att de haft butik i Antwerpen sedan flera år.

DSC_0051

Det var gårdagen det!

4 svar to “Granar och ordning & reda”

  1. Eva Says:

    God fortsättning! Nu fick jag lite Brysselabstinens, ska åka dit med jobbet under våren. Det blir första besöket sedan vi flyttade. En sak jag jag ärligt saknar med Bryssel är just julgranshögarna. Så himla praktiskt att ställa ”julgransskletet” utanför porten och sopbilen hämtar det.

    • Brysselkakan Says:

      Du lär känna dig som hemma när du åker dit! Och jo, det är praktiskt att bara ställa ut granen och den forslas bort och slippa köra till tippen.

  2. Annika Says:

    Härligt att ni har det så bra. Bra också att knata på och nöta asfalt :-)
    Samma hos oss, de hämtar granarna en viss dag. Gillar det.
    Ordning och Reda finns på JCPenney här, av alla ställen. Det är kul!
    Fortsätt att ha det så bra i den belgiska vintern!!

Kommentera

