Hemma igen

Kanske inget ni här på bloggen märkte men i måndags for T och jag till Växjö, T skulle ha möten där tisdag och vi passade på att träffa äldste och yngste sonen lite. Och så hem igår kväll igen.
Vi lyckades också pricka in en rejäl värmebölja i Växjö, igår var det +31 mitt på dagen och svetten rann redan tidigt på morgonen när jag gick PW nere vid Växjösjön. Växjö kommun har verkligen lyckats bra med att få miljön där fin och Linnéparken är vackert planterad.

Jag åkte också ut till Öjaby där Lampgallerian har sin fysiska butik, vann ju ett presentkort där för ett tag sedan och ville kika lite innan inköp. Nu köpte jag bara en sak, visar den så småningom, men ska fundera på några andra. Även Växjö elektriska fick besök, kanske inte namnet ger tankar om design men de har otroligt mycket fint!

När jag åkte in till centrum tänkte jag vara smart och ställa bilen i p-hus, solen gassade ju på bra och där inne borde det ju vara svalare. Parkerar och går in i gallerian som ligger intill. Och då går brandlarmet… Bara att gå ut och inte veta om jag skulle ha någon bil att hämta. Tänker att det är väl ingen idé att stå där och glo på en brandbil så jag går lite på stan och när jag en timme senare är tillbaka är gallerian öppen igen. Men man kommer inte in i p-huset, branddörrarna är stängda. Efter lite om och men och någon som ringer vaktmästaren löser det sig. Om det brann? Vet faktiskt inte vad det var men personalens teori när larmet gick var att någon rökt på toa. Igen.

Sedan hämtade jag T och vi for genom ett sommarsoligt Sverige och hem igen.

4 svar to “Hemma igen”

  1. Stella Says:

    Det ska bli spännande att få se din nya lampa. Och naturligtvis den du väljer på vinstlotten! Hälsningar från min plats i Italien – idag har vi perfekt väder, frukost och lunch har intagits på terrassen… Stella

    • Brysselkakan Says:

      Gjorde av med en del av vinstpengarna men mycket återstår så vi får se vad det blir! Ska till Växjö om drygt två veckor igen och planerar att köpa då.
      Avis på ert väder för tydligen tappade jag bort sommarvärmen på väg hem igår, idag +11 ute och igår +31!

  2. Annika Says:

    Jag såg alla bilder på insta fr olika lampaffärer. SKA bli kul att se. Här är det sommar nu, regnet har upphört. Nu går vi 30 grader till mötes.

Kommentera

