Ingen snö i alla fall

Idag har det i alla fall inte snöat, bara det är ju fantastiskt! Visserligen sprutade det hagel från himlen just när jag var ute, kan meddela att det gör ont att få i ansiktet, men i övrigt har det bjudits på en hel del sol idag!

Och så har jag för första gången, trumvirvel, bokat via Airbnb! Blev så jäkla trött på sunkiga hotell till dyra pengar. Så nu ska vi bo hos Kate i Portland under tre nätter, nybyggt, fint, internet, parkering, kök mm och flera tusen billigare än likvärdig standard på hotell. Massor av restauranger i närheten och det blir säkert hur bra som helst!

Sedan meddelade V att hans planer för helgen ändrats och han åker till flickvännen och därmed får jag inte besök i helgen… Nåja, det är OK det med!

Och nej, ingen ventilations-tekniker har hört av sig än om någon undrade. Vi får väl se om ventilationen lagas innan helgen.

Ikväll är planen att landa på kudden senast 22, behöver få sova bra och då brukar just 22 vara någon slags magisk gräns.
Ha en fin kväll!

6 svar to “Ingen snö i alla fall”

  1. Karin Says:

    Åh Airbnb är så bra! Vi har bokat via dem i Paris, Stockholm, Portugal, Italien och i södra Frankrike. Aldrig blivit missnöjd.

    • Brysselkakan Says:

      Tror det kommer bli superbra! Ska kika lite hos Airbnb i SF också men vi tänkte skippa hyrbil de dagarna för att spara några tusen och behöver boende nära flygplatsen för att slippa släpa runt på J:s liv i sju resväskor! Vid flygplatsen har man ju tillgång till transfer till hotellet!

  2. Stella i Italiem Says:

    Tillbaka hemma efter en packad vecka i Stockholm. Länge sen jag var där eftersom min Sverigebas är Skåne. Har faktiskt haft tur med vädret såtillvida att det varit sol eller i vart fall uppehållsväder
    när jag varit ute på stan. Allra första dagen fotade jag körsbärsträden i blom i Kungsan i strålande sol! Igår snö och/eller regn hela dagen, alltså gyllene tillfälle att hänga med kär väninna (och ett par Rom-svenskar!). Imorse haglade det länge, men på eftermiddagen kunde man sitta ute och dricka kaffe (i skyddat läge så klart). Har träffat gamla vänner och deltagit i intressanta ”events” och njutit av Stockholm och svensk vår dvs ljuset, musöron på träden, scilla, miljoner blommande vitsippor… Nu ska jag ställa in mig på den italienska våren : dags att lägga undan yllejumprarna, hoppas jag – här har det också varit mycket kallare än vanligt. Lycka till med ventilationsteknikerna!! Stella

  3. Annika Says:

    DET blir nog toppen, med Airbnb!! KUL!! Portland är så mysigt. Tror ni kommer att gilla den staden. J kommer att bo i en vacker del av US.
    Allt det där tror jag kommer att bli toppen!!

Kommentera

