Tre dygn senare

Vet ni! I går hämtade jag hem min T!
Så skönt att få hem honom. Och så märkligt att det bara var tre dygn han var inlagd för det kändes mycket längre.
Och så fantastiskt att det gick så fort att få ordning på allt!

Och tack för alla fina saker ni skrivit, all omtanke för det har värmt! Vi har också fått så mycket omtanke från vänner, kollegor och släkt.

Han har några rejäla blåmärken på armarna, dels från alla provtagningar och så för att en slang förts in via kroppspulsådern vid handleden och vidare till hjärtat. Där de gick in syns ett mycket litet snitt.

Samma dag som han fick åka hem gjordes ett sista ultraljud av hjärtat för att se om det fanns permanenta skador på hjärtmuskeln. Och svaret blev nej! Inga skador!
Visserligen tre mediciner livet ut men det känns ok. Sedan en tablett under ett år och den är för att det lilla nätet som sattes dit vid ballongvidgningen inte ska stötas bort av kroppen.

Och eftersom han mår så bra, alla värden vänt som de ska och inga skador på hjärtat, så har han inga restriktioner mer än att ömheten vid det lilla snittet och i armen ska läggas, det bör ske inom några dagar. Han får alltså träna, även hårt. Han är inte sjukskriven men har valt att vara ledig till måndag och givetvis så kan han få bli sjukskriven längre om han känner att det behövs.

Så redan i morse var han ute på PW. Det var väl mest jag som var orolig och jag känner att jag har en del tankar att jobba med… Kanske inte så konstigt trots allt.

Så tacksam för snabb och bra vård, har idag fått höra att hjärtintensiven i Eskilstuna ska vara en av de bästa i Sverige.
Tänk att det råkar vara nära den vi bor!

2 svar to “Tre dygn senare”

  1. karin Sjögren Says:

    Ja älskade L, i det här fallet kan jag nästan säga att jag vet hur det känns att inte få träffa sin älskade make i en så akut och svår situation. Ja du vet vad vi gått igenom.
    Jag tyckte att jag hade återhämtat mig efter vår dramatiska period efter Jul och Nyår, men när du ringde i lördags så kände jag hur skör jag fortfarande är.
    Såå älskade L var rädd om Dig och ER.
    Ha det underbart och njut.

    Känner med DIG

    • Brysselkakan Says:

      Jo, du har ju också suttit hemma när din man var på sjukhuset. Och betydligt längre tid ‘n det blev för oss. Så jag förstår att du kan känna vad jag kände.
      Tror att man kan känna sig skör länge, ingen vill ju att den man älskar ska vara sjuk och hjärtat, jag det blir drastiskt på något sätt.
      Tack för din omtanke.

Lämna en kommentar