Så vi pratade om annat!

Förra veckan kom och gick utan att jag ens skrev något inlägg här. Så kan det gå!

Frissan
Var och klippte mig förra veckan, har haft samma frisör i snart nio år tror jag. I början när vi flyttade tillbaka från Bryssel höll jag fast vid min frisör i Södertälje men sedan blev hon mamma, kom på att hon inte ville vara frisör längre och sålde sin salong. Så då bokade jag tid hos en här i stan och det var fullträff direkt.
Det där med frisör är ju annars lite knepigt, mycket som ska klaffa! Man ska gilla vad hen gör och så ska man kunna kommunicera! Och det funkar fin fint med henne!
Nu har hon sålt sin salong och hyr stol på en annan. Enklare så menar hon på!
Hur som helst så kom vi fram till att vi inte ville prata ett enda ord om covid så istället pratade vi om semlor, godis och annat gott! Och numera vet jag att hon älskar semlor och Polly Zoo.
Efter en stund säger han som klipper en tjej vid stolen bredvid:
– Är ni hungriga, eller? Det är i alla fall vi nu!
Och vad vi skrattade! Vi hade ju bara pladdrat på om massa gott!

Sedan gick jag och köpte en påse Polly Zoo och lämnade den till henne.

En hylla
För några veckor sedan såg jag en bild på en hylla byggd för att stå bakom en soffa och kom på att det borde ju mellansonen ha en bakom sin soffa. Och han nappade direkt på den idén!
– En sån vill jag att vi bygger så fort som möjligt!

Sagt och gjort! Han kom hit en helg och medan T jobbade klart på fredagen så fixade sonen och jag hem en mdf-skiva medan sonens bil fick ett stenskott lagat. Han ringde på vägen upp och undrade om jag kunde kolla om det fanns tid då han fick ett stenskott på vägen upp. Fanns egentligen ingen tid men de klämde in hans bil om vi kunde ställa dit den ett par timmar och det kunde vi ju!

Så på lördagen sågade T och sonen alla delar, satte ihop och borrade hål. Sedan grundmålade jag och hann med två lager grått innan dagen var över. Vi gjorde den tvådelad, dels för att sonen skulle få in den i bilen men också för att man vet aldrig om golv och vägg är rakt och det är lättare att få den att stå snyggt om den är i två delar.

Sedan ville han ha uttag för USB så ett sådant beställdes och i söndags fick han det på plats också.
Nu återstår bara att hitta bra saker att ställa där bakom soffan men det löser sig med tiden!

På onsdag!
Jaha, då ska ALLA restriktioner bort. Bara så där.
Kommer säkert funka men det känns konstigt. Jag har vant mig vid att leva så här men antar att det kommer gå fort att gå tillbaka till normalt liv. Vad det nu är!
Men jag kommer inte gå tillbaka till att krama folk bara så där. Kramar håller jag till en liten klick personer, resten får nöja sig med ett hej eller liknande!
Så nu håller vi tummarna att det funkar med att släppa på allt och att inga nya elaka mutationer dyker upp.

Otippat!
Vår ena son pysslar med sina blommor! Skulle ni frågat mig för 15 år sedan hade jag aldrig gissat det! Men mellansonen har haft flera Yuccapalmer som växt iväg och behövde beskäras. Så det gjorde vi i höstas. Planterade om, kapade av och fick på så sätt flera nya växter. Sedan blev det några små stumpar av stam kvar och de tryckte sonen ner i jorden en bit.

Och nu har en av dem börjat växa! En liten liten som växer rätt fort!
Antar att nästa gång jag åker ner till sonen lär det behöva planteras om lite igen!
Och så fick han en stor Monstera från jobbet, den blev över efter en mässa och sonen fick ta hem den.

Och en annan otippad sak är att äldste sonen blivit duktig på att baka!
Livet är fullt av överraskningar!

Måndag och hela veckan ligger framför oss! T ska till kontoret två daga denna veckan, jag har tid för akupunktur (det har jag nästan varje vecka) och mat ska handlas någon dag.
Med andra ord lär det vara fredag fort igen!
Men fram tills dess njuter jag av att solen skiner idag och ska tydligen göra det mycket i veckan.
Hoppas du också har sol hos dig!

4 svar to “Så vi pratade om annat!”

  1. Annika Says:

    Det var bra att du och din frisör vägrade snacka covid! HAHA, det blev mat istället. Trevligt drag att du gick ock köpte en påse av henens favvisgodis sen.
    Håller med, det är så mkt som ska stämma med en frisör. Hittar man den med stort F är det bara att hålla fast.

    GILLAR hyllan! SÅ smart, och sen med uttag också. EN sån vill jag ha också, men vi är inte lika händiga som du är!

    Ja imorrn försvinner era restriktioner. Vi får se om smittan skenar då? Här har den gått nr ordentligt, till de nivåer som fanns innan jul.
    Peaken är nådd. För denna variant iaf …

    JAPP, snart fredag igen. Tiden rusar.

    • Brysselkakan Says:

      Japp, vi pratade bara om sånt som är gott! Hon blev glad av godiset och man ska ju vårda även den relationen!

      Synd att vi bor så långt från er, annars hade vi ju kunnat hjälpa er!

      Japp, i morgon smäller det! Eller vad man ska säga. Och vi lär märka hur det går antar jag.

  2. karin Sjögren Says:

    Snyggt blev det, hade för något år sedan samma tanke, men den föll bort,
    Har suttit med min bokföring ett par dagar och nu är den färdig när Kari har tid att göra mitt bokslut.
    Det känns härligt.
    håller på med min konst från och till när jag känner mig inspirerad.
    Promenader och lite OS tittande.
    Har varit hos Rapsy två ggr på kort tid. R har varit iväg på jobb.

Lämna en kommentar