Min bur

img_0153

Så där!
Sedan i söndags hänger den där den ska! För det blev en lampa som nu hänger i fönstret i trapphuset. Och den som kanske tycker de ser influenser från Les Volières av Mathieu Challièrs har helt rätt.
Men i min hänger det tulpaner av tyg för tillfället istället för fåglar. Och just för tillfället för tanken är att jag ska byta när jag känner för det.
Det finns tankar om fjärilar och sommarblommor.
Eller kanske påskägg och fjädrar när det är dags för sånt?
Och min kostade inte si sådär 4000 kr, nä, jag gav 10 kr för lampstommen, kanske 50 kr för sladden, 40 kr för nätet i byggaffären och 60 kr för tulpanerna. Så för 160 kr och lite pyssel fick jag en perfekt lampa!

Hur som helst så blev jag mer än nöjd med hur den blev. Det kan ju vara lite klurig, man har en tanke, en idé och en bild i huvudet och det är ju inte alltid det överensstämmer med resultatet. Och den passar fint i trapphuset, kanske aldrig skulle hänga den i vår lägenhet, för där passar den nog inte riktigt in stilmässigt, men i trapphuset blev den perfekt.
Och det var ju det som var meningen!

8 svar to “Min bur”

  1. Svärtingebo Says:

    Krea(k)tivt som min före detta sonhustru skulle sagt!

  2. Annika Says:

    SÅ coolt. Gillar.
    OCH du kan verkligen byta ut efter årstid. Grattis, det där blev verkligt BRA!!

  3. Anna (Sthlm/Bxl) Says:

    Väldigt snyggt! Hälsar hon som trånat efter fågellampan ett tag.

  4. Stella i Italien Says:

    Jättefin! Tänk att kunna skapa som du gör , suck! – I julas såg jag faktiskt Les Volières-lampor (eller mycket liknande) in TVÅ affärer i Helsingborg – inte till försäljning utan som del av affärernas inredning. Det var första gången jag stötte på dem. Coola som tusan! Stella

Kommentera

