Archive for 5 juli, 2011

Festival-tider

05 juli 2011

Sommar och vår innebär att festivalerna avlöser varandra varje helg här i Bryssel. Och ibland flera på samma helg.
Just nu pågår den stora ”badstrandsfestivalen” vid kanalen, någon kilometer från oss:

Lagom till vi kommer hem igen drar en stor musikfestival igång, den ”missade” vi förra året för vi var i Beijing då.

Bor man centralt i stan som vi gör så blir dessa festivaler högst påtagliga… ibland känns det som de pågår på vår terrass!

 

Fast värst, eller vad jag ska säga, är ju tivolit. Skrev om det redan förra året, läs här, här och här ! Precis som förra året så ”missar” vi halva fast i år början istället för slutet.

Oj, oj!

05 juli 2011

Här går det undan idag! Saker stryks på mina listor och när vi ändå talar om att stryka så strök T kläder i går så det slipper jag! Springer bokstavligen upp och ner för trappen, fixar och donar och ser också ett slut, att jag blir klar!

Dags för lite lunch snart, pusta ut en stund och sedan full fart igen!  Och T är hos naprapaten nu så nackspärren ska skärpa sig och jag slipper köra hela vägen till Sverige.

Och takboxen sitter på bilen. Puh!

Hej då, vi ses snart igen!

05 juli 2011

När ni läser detta är vi redan på väg genom Europa mot Sverige. Jag antar att jag fick med allt vi skulle ha med! Rätt skönt att lämna en sommarvarm stad. Ska försöka blogga varje dag, men lovar inget. Och jag ska se om jag kan fixa att blogga via T:s mobil!!! Det ni!

Så tills vi ses härifrån Bryssel igen i början av augusti så bjuder jag på en bild av en sommardisigt stad.