Archive for 12 juli, 2011

I Sverige…

12 juli 2011

Går man och handlar mat i korta shorts och bikintopp eller linne. Fast man är 30+

Har man mjukisbyxor och halvlånga shorts mycket ofta

Är glassen godare, om man inte jämför med Häagen Dazs då

Finns det sååå gott fikabröd och matbröd

Är den laktosfria yoghurten underbart god och finns i mängder av smaker

Är godishyllorna flera gånger längre än i Belgien. Både på gott och ont…

Är de vit/röda gatskyltarna för tex hastighet gul/röda (Hade glömt det faktiskt)

Kan man se kameler vid vägkanten, i alla fall om man är på norra Öland!

Får man nästan inte göra vänstersväng alls på landsväg numera

Smakar melonerna inte så sött som i Belgien

Tycker våra söner att det är varmt inne medan vi tycker det är svalt!

Kan jag gå mina PW i skogen, lyssna på trädsus och tystnad. Precis utanför dörren nästan!

Förstår jag vad alla runt mig säger. Hela tiden. På gott och ont…

Blir det inte mörkt ute alls knappt

Får man hämta sina paket i videobutiken, fast  i Bryssel får jag ju gå till posten även om det inte borde vara så

Är matbutikerna STORA och har så underbart mycket att välja på

Ser man ingen örfila sin barn öppet, fast tyvärr förekommer det säkert när ingen ser…

Har alla barn cykelhjälm och åker bil i bilstol

Det var några reflektioner, kanske blir det fler innan vi lämnar Sverige.