Archive for 27 juli, 2011

Lite vilse…

27 juli 2011

Det blev inget skrivet här igår… shoppade mest hela dagen, glömde att ta bilder och så var det plötsligt läggdags! Hotellet vi bor på tar betalt för internet, för övrigt det första som gjort det. Så vi betalar för en uppkoppling och J har sedan satt upp ett nätverk så A, V och A kan surfa via sina iPhones. Nu borde detta även funka på min pc men icke… så jag är hänvisad till att låna J:s dator eller sitta i hotellets entré där de har gratis trådlöst. Just igår fick jag inte det att funka och blev mest arg och gick och sov istället.

Det blev en del inköp igår, bland annat glassmaskinen till min KitchenAid! Här kostar den 79 USD som är ungefär 1/3 av priset i Sverige, där kostar den cirka 1290 SEK. Så nu ska vi lära oss att göra glass! Hittade fina hängslen till J, i rött, grönt och blått. En tröja, lite småsaker och några presenter.

Vi lyckades också ”slarva” bort söta A… i cirka två timmar letade hon efter oss och vi efter henne… våra mobiler funkar dåligt här och hon lyckades att i Applestore via Facebook kontakta V som sms:ade mig och så fann vi varandra igen! Lite ledsen såg hon ut men hon hade aldrig varit rädd egentligen, hon visste ju att vi fanns där någonstans!

Om vi ska fortsätta på ämnet vilse så körde T, A, V och J lite vilse igår förmiddag… Det är jag som sköter kartan när vi kör, jag som har lokalsinne och ser till att vi hittar. T är typ urkass på sånt. Så de skulle till en beach utan mig och hur man man vara i San Diego, som ligger vid havet, och misslyckas att komma dit det vet jag inte! Men de körde runt i 1,5 timmar utan att bada och kom hem torra igen! Men som sagt; jag var ju inte med ;-)

Så dags att vira ut mig ur täcket, duscha och äta frukost. Måste en sväng till matbutiken för frukostinköp först bara! Sedan blir det mer shopping idag!