Summering oktober till december

Sista delen i min summering av 2015, läs ni medan jag befinner mig på resande fot sedan 04.15 i morse. Inte mänskligt att sätta sig i en taxi vid den tiden. Nåja!
De andra tre delarna i summeringen hittas här, här och så här!

Oktober

IMG_9425

Oktober var en bra månad vad jag minns, ovanligt varmt och inte så himla höstig.
Började månaden med att rensa ut lite.
V var här och lärde sig cykla enhjuling på en kvart!
Den årliga marknaden i stan hölls och vi tänkte inte gå dit ens men så gick T:s glasögon sönder och ett besök i stan blev vi så illa tvungna till.
I mitten av månaden fick Twingon flyga till bilhimlen.
Nästan varje morgon låg dimman tät, lite magiskt.
Och plötsligt, nåja, står det en båt hos oss!
Ett projekt som med facit i hand tog tid påbörjas.
Säger bara småkakor! Så underskattade!
Under diskbänken blir det mer färgglatt och lite bökigare att veta i vilken man ska slänga sina saker.
Och oj så vi kämpade den lilla blomman och jag!
Inte bara den lilla blomman som tappade blad

November

IMG_9445

Vi började denna grå månad med att sticka ifrån allt grått och åka till US en sväng, i Pennsylvania hade vi sommarvärme och klarblå himmel med strålande sol.
Jag åt kanske lite väl mycket socker och så såg jag gröna drakar. Och stjärnor!
Jul och sommar på samma gång liksom!
Efter några dagar for vi mot NYC med stopp i Philadelphia och resan bjöd på lite strul.
Väl framme i NYC njöt vi av god mat och myste på hotellet.
Och så gick vi sådär två mil och T drack milkshake med lite extra i.
Det där med att åka tåg… Nåja det löste sig ju!
flög vi hem med lite mer plats än vanligt.
Sova, sova, sova. Låt mig sova.
Mycket fint fick åka med hem från US!
Så åkte han igen.
Jo då, i år igen.
Och T blev av med en del…
Skaffade ny mobil och bytte märke. Vant mig? Lite…
Första gången på över tre år som jag INTE saknade Bryssel…
Det blev en hel del guld innan jag äntligen var klar.
1:a advent och jag jobbade hårt för att få allt klart.
Vår V fick sällskap hem, en liten svart figur!

December

IMG_9534

Så kom årets sista månad och snön föll. Nåja, inte ute men här på bloggen!
Och jag fick en fin komplimang som gjorde mig glad!
Bakade lite!
Hembakt pizza, blir du sugen?
Min käre T kom hem med pepparkakssemla, men nej, den föll mig inte i smak.
Försöker placera alla ljusstakar jag målat, går så där men till slut blev det ändå bra.
En kväll är det stort pådrag här utanför och som tur var gick allt bra.
Glad över mitt fina förstoringsglas! Var inte helt enkelt att få tag i då de sålde slut så fort de kom in.
Och så bakar jag lite till.
Stansar guldprickar, träffar kär vän och fyndar Blund. Allt på samma dag!
Och prickarna blev ju en fin girlang!
Besiktar bilen och tipsar på smart vas-kombination.
Knasigt varmt ute, T gräver för altan och jag bakar. Igen!
Julen närmar sig och yngste och äldste dyker upp här!
Dagen innan julafton och vår ena pissepojk får nya kläder.
Och lagom till julen är över dyker snön upp… och jag fastnar i broöppning, något otippat!
Vår V far till fjällen, lär sig åka skidor och ramlar.
Och så blir det årets sista dag.

Tack för ett fint år! Fullfart in i 2016!

Kommentera

